Development of Chemical Literacy Items in Chemical Equilibrium Materials for Class XI SMA/MA
Article Metrics
The abstract has been viewed for 319 times.The full pdf article has been downloaded for 235 times.
Abstract
Keywords
Full Text:
07_358 (Bahasa Indonesia)References
Asyhari A. Profil Peningkatan Kemampuan Literasi Sains Siswa Melalui Pembelajaran Saintifik. J Ilm Pendidik Fis Al-Biruni. 2015;4(2):179.
OECD. What 15-year-old students in Indonesia know and can do. Program Int Student Assess Result from PISA 2018 [Internet]. 2018;1–10.
Pusat Asesmen dan Pembelajaran. AKM dan Implikasinya pada Pembelajaran. 2020;
Kusumawardhani R, Suryati S, Khery Y. Pengembangan Media Pembelajaran Berbasis Android Untuk Penumbuhan Literasi Sains Siswa Pada Materi Sistem Periodik Unsur. Hydrog J Kependidikan Kim. 2019;5(2):48.
Artini NPJ, Wijaya IKWB. Strategi Pengembangan Literasi Kimia Bagi Siswa SMP. J Ilm Pendidik Citra Bakti. 2020;7(2):100–8.
Shwartz Y, Ben-Zvi R, Hofstein A. The use of scientific literacy taxonomy for assessing the development of chemical literacy among high-school students. Chem Educ Res Pract. 2006;7(4):203–25.
Thummathong R, Thathong K. Construction of a chemical literacy test for engineering students. J Turkish Sci Educ. 2016;13(3):185–98.
Arabbani FK, Mulyani S, Mahardiani L, Ariani SRD. Analysis the quality of instrumen for measuring chemical literacy abilities of high school student using Rasch model. AIP Conf Proc. 2019;2194.
Sumarni W, Prasida HW, Sumarti SS. Pengembangan Instrumen Penilaian Kemampuan Kognitif dan Afektif Berbasis Literasi Sains pada Materi Larutan Penyangga. 2017;
Wahyuni A, Yusmaita E. Perancangan Instrumen Tes Literasi Kimia Pada Materi Asam dan Basa Kelas XI SMA/MA. Edukimia. 2020;2(3):106–11.
Andromeda, Bahrizal, Ardina Z. Efektifitas Kegiatan Praktikum Terintegrasi dalam Pembelajaran pada Materi Kesetimbangan Kimia Kelas XI SMA/MA. Eksakta. 2016;1(17):45–51.
Helsy I, Andriyani L. Pengembangan Bahan Ajar Pada Materi Kesetimbangan Kimia Berorientasi Multipel Representasi Kimia. JTK (Jurnal Tadris Kim. 2017;2(1):104–8.
Fahmina SS, Masykuri M, Ramadhani DG, Yamtinah S. Content validity uses Rasch model on computerized testlet instrumen to measure chemical literacy capabilities. AIP Conf Proc. 2019;2194.
Duit R, Gropengießer H, Kattmann U, Komorek M, Parchmann I. The model of educational reconstruction - a framework for improving teaching and learning science. Sci Educ Res Pract Eur Retrosspective Prospective. 2012:13–37.
Dj L. Evaluasi Pendidikan. Padang:
UNP Press. 2011.
Sugiyono. Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan Kombinasi (Mixed Methods). Bandung: Alfabeta. 2018.
Sumintono B, Widhiarso W. Aplikasi Model Rasch untuk Penelitian Ilmu-Ilmu Sosial. Edisi Revisi. Trim Komunikata. 2014.
Sumintono B, Widhiarso W. Aplikasi Pemodelan Rasch pada Assesment Pendidikan. Edisi Revisi. Trim Komunikata. 2015
Perdana SA. Analisis Kualitas Instrumen Pengukuran Pemahaman Konsep Persamaan Kuadrat Melalui Teori Tes Klasik Dan Rasch Model. J Kiprah. 2018;6(1):41–8.
Palimbong J, Mujasam M, Allo AYT. Item Analysis Using Rasch Model in Semester Final Exam Evaluation Study Subject in Physics Class X TKJ SMK Negeri 2 Manokwari. Kasuari Phys Educ J. 2019;1(1):43–51.
Refbacks
- There are currently no refbacks.